Friday, January 30, 2009

位置对调

自从那件事发生以来,虽然是说大家都把事情摊开来谈。可是效果却不是想象的那样。反而更让我有没有摊开来谈再好不过。也许我可以用小气来形容我自己又或是那几句话真的伤透我的心!直到现在我依然清晰地记得!

表面上我们已经没有事,可是我还有一种带着假面具面的感觉..可能是我认识她太久了,现在的她完全不一样,变成已给陌生的人。不只是她,连我自己也每天带着假面具回家。真得令我筋疲力尽!明明就是心不甘,情不愿的..可是还要当作每一回事嬉皮笑脸的面对着..

也许位置对调是最好的办法..对!位置对调!把它原本在我心目中的地位给对调,从新篇排。例如以前是你的很要好朋友,现在变成陌路人,又或是以前是你的情人,现在变成你的知心朋友...现在我可以清楚的告诉自己别再把它当成你的要好朋友,把她当成你的普通朋友又或是屋主,我只不过是她的租客。这样事情不是好办了吗?对!就是这样!

你对一个要好朋友的要求比一个普通朋友/屋主的要求来的高。一个要好朋友,你们会互诉心事,事事关心,当她有做到不对的地方,你会提点她。你会担心她,关心她。但是以一个普通朋友/屋主的身份,你们只会,互相问好,互相同知,从来也不用担心对方做了什么又或是做错什么。这不是一个很好的方法吗?

对!只要将位置对调,从新篇排。事情就变得容易!生活也过得比较开心啦!!!嘻嘻!!



Ever since the incident happened and we had talk about it. But d result seems not what I expected and make me feel that I wish I never speak it out at all. Till now, I still remember every single word from her. Such a penny-pinching person!! Yea! I am!

We act as normal. Everyday im like a person who wearing mask. Mayb ur can call me “miss pretender”! haha!
YES!! Miss pretender!!!hahaha…!

She, totally a person who I do not know. A person who I knew for over 10 years is totally changed! I don’t know her..dont know what’s in her mind… dis minutes she can act like she feel so sorry/innocent to you, but next minutes her true colour is shown! Scary huh! But lesson learnt…I will never trust such person!

I think “position exchange” will be good for me…position exchange? What is dis? A new word come out by me for myself…heheheh…for example: u used to treat dis person as ur best fren, your can pillow talk, sharing secret…sharing experience… when ur fren did wrong, u’ll advice her…etc. BUT now u have to make ur mind clear, she no longer ur best fren, what she did to u is telling you that she only treat u as juz a normal fren or even tenant.
I think dis is d better way to make myself feel mo comfortable…juz keep on remind myself not to care so much, not to request so much from her…she juz ur landlord..as a landlord, u will never keep so high expectation on her.

YEA! very true..! what you can request from ur landlord?! Erm…erm…erm…NO~! nothing.! Mayb juz nid to inform that “hey…today I got a fren wanna come to visit me”…”tonite my fren will come over and stay with me…” DAZ IT!

Yes…position exchange!! Pls make my life easier! I can do it! Wish me luck ya! >_<


No comments: